#55 🎯 10 GPT Agentų bei istorija apie 5 127 Prototipus iki sukurto produkto.
Atominės Šeimos. Vienos Priežasties Taisyklė. Toksiška pasiekimų kultūra ir daug daugiau.
Labas!
Pasikalbėjus su aplinkiniais atrodo, kad visi įsitraukę į lapkričio šaršalą: sukasi, dirba, per galvą verčiasi. Pats lygiai taip pat jaučiuosi. O kaip tu? :)
Ateina gruodis, tad tikiuosi, kad su Hario Poterio ir Vienas Namuose pagalba Tau ir man pavyks šiek tiek leisti sau neskubėti. Pasidžiaugti šeima, namais, sniegu ir mandarinais :D.
Lapkritis buvo sunkiausias mėnuo gyvenime, buvo nemažai dienų, kai turėjau po tris AI mokymus ir pranešimus per dieną, o mokymus vedžiau tokiose įmonėse kaip Hostinger, WillGrow, Verslo Žinios ir daugybėje kitų.
Jei domina, čia kelios nuorodos, kur kalbėjau paskutinėmis savaitėmis:
Labai fainas Podcastas gavosi 5AM su Jurgiu. Youtube arba Spotify. Ne apie AI, o apie gyvenimą ;)
Delfi: Sėkmingi iki 30-ies - apie AI keliones.
LRT: Toliau nuo miesto apie Švenčionėlius. Pilna laida mediatekoje.
Žinių Radijas: Apie Personažais paremtas DI asmenybes ir DI panaudojimą pardavimuose.
Ir kiti:)
Taip pat labai labai rekomenduoju užsiprenumeruoti Why AI Naujienlaiškį, kuriame paprastai kalbame apie labai praktišką AI panaudojimą.
Su Why AI metus pabaigėme pilnai išparduotais atviraisiais mokymas, bet jei nori - sausį dar turime apie 10 vietų AI Vadovų mokymuose ir apie 15 vietų AI Marketingui. O jei nori 2024 metais mokymų savo komandoje ar įmonėje - rašyk ir rezervuok per gruodį, nuo naujų metų kelsime kainas 😉
Tiek tos geros reklamos šiandien, o dabar šokame į šiandienos turinį! 🔥
„Tavo tikslas nėra tai, ką darai. Tikslas yra tai, kas vyksta kituose, kai juos veikia tai, ką darai”
– Gyd. Carolina Leaf.
Šiandien Skaityk:
💨 „Dyson” ir 5 127 jo prototipų
⚔️ 10 GPT agendų išbandymui
👨👩👧👦 Šeimos narių atranka
1️⃣ Vienos priežasties taisyklė
🔍 Kodėl pasiekimų kultūra tapo tokia toksiška?
TIKRA
💨 Lentpjūvėje gimusi „Dyson” istorija
Kad gimtų geniali idėja, tau nereikia vykti į egzotinę šalį, sėdėti tarp medžių ar klausytis podcastų apie kitų genialias idėjas. Jos pasirodo pačios. Svarbiausia – ką su jomis darai.
Namų šeimininkų geidžiamo „Dyson” siurblio istorija prasidėjo lentpjūvėje. Džeimso Dysono dėmesį patraukė didžiulė centrifuga, kuri iš oro sklaidė dulkes. Tuomet jis pagalvojo: „Kodėl gi nesumažinus šios technologijos ir nesukūrus iš jos dulkių siurblio?”. Tokiam veikimo principui nebereikėtų nei varganų maišelių!
Per 15 metų Dysonas išbandė 5 127 prototipus. Kas nebūtų pasidavęs jau po kelių pirmųjų? Pripažinkim – dauguma, bet tik ne jis. Tačiau iš jo pareikalavo tam tikros aukos. Skaičiuojant centus, kaip pragyventi, žmonai teko susirasti antrą darbą. „Žmonės galvojo, kad išprotėjau”, – teigia Dysonas. Tačiau jis ir toliau nesustojo, svajodamas įgyvendinti idėją.
Galiausia, pavykus sukurti tinkamą prototipą, jo laukė kiti iššūkiai. Dideli dulkių siurblių gamintojai nebuvo suinteresuoti įsigyti iš jo patentą. Dysono idėja trukdė jiems uždirbti pinigus iš maišelių ir filtrų.
Neapsikentęs Dysonas trejus metus keliavo po pasaulį ir visur bandė parduoti savo dulkių siurblį. Nors atmetimų vis daugėjo, jam pavyko susivienyti su tuo metu mažai žinoma bendrove „Apex Limited”. Rezultatas? „G-Force” – 2 000 dolerių vertės rožinės spalvos stebuklas, parduodamas tik Japonijoje. Tačiau tais pačiais metais jis jau tapo statuso simboliu ir pelnė apdovanojimus kaip dulkių siurblio roko žvaigždė.
Pamatęs, kad paklausa jo dulkių siurblio sparčiai didėja, 1993 m. įkūrė „Dyson” kompaniją, pareikšdamas: „Jei noriu, kad tai išeitų, turiu tai padaryti pats.”
Kalbant apie įmones, kurios atsisakė jo, švelniai tariant, būti jomis – baisu. 2002 m. „Hoover” buvo priversta sumokėti „Dyson” daugiau kaip 4.2 mln. dolerių. Teismas nustatė, kad „Hoover” dulkių siurbliai „Triple Vortex” buvo akivaizdus bandymas nukopijuoti tą pačią ciklonų technologiją, kurią jis prieš dešimtmetį siūlė parduoti jiems.
GenZ ĮDOMYBĖS:
📅 Šią dieną: 2012 m. pristatytas keturkojis robotas, skirtas valyti po branduolinių nelaimių.
🎬 Ką žiūrėti: Nassimas Talebas dalijasi, kaip efektyviai pasinaudoti atsitiktinėmis sąlygomis.
🤖 AI: Mano įrašas apie statistiką, kiek jau esame pasiekę su AI!
🎯 Random: E. F. Schumacherio filosofinis veikalas „A Guide for the Perplexed”, kuriame gilinamasi į sudėtingą šiuolaikinį gyvenimą. Tai vadovas tiems, kurie sumaištyje ieško prasmės ir tikslo.
🔥GenZ Draugai: Labai geras bičiulis, Twitter influenceris Eimantas Balčiūnas, paleido puikų online kursą norintiems išmokti animuoti su dirbtiniu intelektu. Su kodu GENZ20 - speciali 20% nuolaida GenZ prenumeratoriams.
ŽVILGSNIS
👨👩👧👦 „Ar būsi mano šeima?”
Šiame amžiuje su kiekviena karta vis keičiasi suvokimas, kas yra šeima. Kas ją sudaro?
Greičiausiai tie, kurie nebuvo high school sweethearts, bus save bent kartą prigavę, kai pagalvojo, ar kada nors jie turės šeimą?
Kol šis apibrėžimas yra iš naujo persvarstomas visuomenės, Davidas Brooksas savo esėje „Branduolinė šeima buvo klaida” rašo kaip keičiasi šeimos ir kodėl. Branduolinė šeima – tai mama, tėtis ir vaikai.
Brooksas vis sugrįžta į laikus, kai šeima buvo laikoma ir močiute su seneliu, ir visi kiti giminaičiai kartu sudėjus. Jie visi būdavo drauge, žiūrėdavo televizorių tame pačiame kambaryje ir panašiai. Tačiau dabar dėl kapitalizmo ir visų ekonominių galimybių, šios išplėstinės šeimos išsibarsto po visą pasaulį, prilipusios prie telefonų atskiruose kambariuose.
Jis teigia, kad išplėstinės šeimos yra tarsi apsauginis tinklas, į kurį galima atsiremti, kai yra daugiau žmonių. Priešingai, branduolinės šeimos, kuriose yra tik keli artimi ryšiai, gali būti trapios. Tada gyvenimas primena domino žaidimą, jei viena iš jų nutrūksta.
Būtent dėl to, kad santykių skaičius ir, žinoma, kokybė, jo manymu, yra vieni svarbiausi šeimos aspektai, jis siūlo „išrinktąsias” šeimas – tai žmonės, kurie renkasi vienas kitą, užuot likę su giminaičiais. Jis netvirtina, kad turi bet kokia kaina likti artimame ryšyje su gimine, jei jie toksiški ir yra kitos priežastys, dėl ko nenorėtum būti kartu. Ne konkrečios šeimos struktūra lemia santykių kokybę.
Brooksas pasisako už kuriamą atmosferą, kurioje gali augti ir klestėti įvairūs santykiai. Ir „išrinktosios šeimos” yra jo ateities vizija.
👉 Jei skaityti straipsnių laiko nėra, žiūrėk 5 min. YouTube video įrašą, kuriame jis kalba apie branduolines šeimas.
AI ĮRANKIAI
10 GPT Agentų , kuriuos verta išbandyti
ChatGPT Plus be paties tobulesnio, mums jau įprasto kalbos dirbtinio intelekto, siūlo konkrečius įrankius konkrečioms užduotims spręsti GPT agendtų pavidalu. Štai 10, kurie gali pasirodyti įdomūs👇
GPT Coding Wizard: sukoduok svetainę (arba bet ką kitą) vos vienu sakiniu.
Habit Mastery: tavo įpročių formavimo treneris.
OpenStorytelling Plus: kurk įtikinamas istorijas.
ToonGPT: savo piešinius paversk aukštos kokybės karikatūrine iliustracija.
HormoziGPT: Alexo Hormozi klonas, kuris patars kaip atidaryti sėkmingą el. parduotuvę.
ConvertAnything: geriausias vaizdų, garso, vaizdo įrašų, dokumentų ir kitų failų keitiklis.
DesignerGPT: svetainių dizainas.
Healthy Chef: nufotografuok turimus ingredientus ir tau parekomenduos sveikų patiekalų.
Kraftful: atsakys, kaip sukurti naują, visuomenės dėmesio vertą produktą.
Mona Logo: unikalaus logotipo sukūrimas.
POŽIŪRIS
1️⃣ Vienas sprendimas = Viena priežastis
Norėjom galimybių – gavom. O dabar renkamės. Sakysim, kad „būtų lengviau, jei turėtume daugiau laiko ar pinigų”.
Tiesa.
Bet galimybės kaip užburtas ratas – jos nemažės. Ir tikrai to nenorime. Bet nuo jų visiems sukasi galva, nes ką gi pasirinkus?
Reidas Hoffmanas – žmogus su unikaliu požiūriu į sprendimų priėmimą. Hoffmanas yra „LinkedIn” vykdomasis pirmininkas ir patyręs „Greylock” rizikos kapitalo investuotojas. Žongliruodamas daugeliu vaidmenų ir pareigų, nuo paramos filantropinėms iniciatyvoms iki darbo įvairių įmonių valdybose, jis kasdien susiduria su įvairiais pasiūlymais.
Kaip jis atsirenka, su kuo sutikti? Kaip jis čia ir dabar priima sprendimą, ką daryti?
Pasaulyje, kuriame gausu pasirinkimų, Reidas pabrėžia, kad kiekvienam sprendimui reikalinga tik viena tikra priežastis, sutikti ar ne. Jo nuomone, svarbu ne derinti tikslus, o rasti tą vienintelę įtikinamą motyvaciją.
Paimkime, pavyzdžiui, galimą kelionę į Kiniją. Kinijoje buvo surengta „LinkedIn” plėtros renginys, kurios metu vyko įdomios intelektualios diskusijos ir buvo pristatoma jo knyga „The Start-Up of You”. Daugybė galimų gerų priežasčių vykti, bet nė viena nepateisino kelionės savaime. Jis svarstė: „Jei aš važiuosiu, tada galėsime į tvarkaraštį įtraukti visas kitas antrines veiklas. Bet jei važiuosiu dėl kelių pusiau svarbių priežasčių, grįšiu jausdamas, kad tai buvo laiko švaistymas.” Ir jis nusprendė nevykti į kelionę.
Nepaisant daugybės viliojančių pasiūlymų, Reidas tiki, kad jas reikia vertinti pagal vieną lemiamą priežastį, kodėl turėtum sutikti. Jei ji pati aiškiai neišsiskiria, greičiausiai neverta skirti laiko ir geriau nesutikti.
Planuojant sudėtingus verslo modelius ar tiesiog savo gyvenimą, Reidas pataria laikytis aštraus požiūrio. Pasak jo, jei tau reikia priežasčių sąrašo, kodėl turėtum kažką daryti, tikriausiai bandai įtikinti pats save to imtis. Geriau dėmesį sutelk į dalykus, kurie turi tikrai reikšmingą priežastį.
O kartais reikia rasti tą vienintelę pagrindinę motyvaciją, dėl kurios sprendimas tampa visiškai aiškus.
MEME
Gražų darbą padaryti dalinimosi dienos proga kviesdamas,
Antanas