🕺#007 Vertės kūrimas per savanaudiškai laimingą kasdienybę
Atgimstanti YOLO ekonomika, kaip pandemija keičia žmonių požiūrį į darbą, laimę ir gyvenimo matematiką, bei darbuotojų laukiančios dovanos.
Sėdint namuose ir palaimingai stebint augančius skaičiukus banko sąskaitoje, dalis darbuotojų meta darbus ir vietoje jų lekia į pasaulį ieškoti nuotykių.
Kažkam ofiso idilė galbūt ir atrodo patraukliai, bet metus laiko būnant užsidarius ir neturint vietos kur pabėgti nuo savų minčių, susiasmeninimas su skaitmeninio Indiano Jones paveikslu tampa neišvengiamas, ir 2021 metų herojai pliaukšteldami katučių sako:
- Velniai nematė, You Only Live Once (YOLO).
Tuomet susipakavę backpack'ą su kavos aparatūra (nes kaip gi tiesiog paprastą plikytą kavą gersi hipsteris!) pasileidžia savų projektų įgyvendinti.
Toks elgesys, ypatingai senųjų darbdavių akimis, yra netoleruotinas, tad jau yra kalbama apie organizuojamą
,,Tradicinių darbo pozicijų išsaugojimo maršą".
Nerimas širdutėse reiškiasi ne tik darbdaviams, bet ir kitiems doriems mokesčių mokėtojams:
- Kas gi klausys mano prikolų apie "O ne, vėl pirmadienis?",- retoriškai žurnalistų klausia treninguots BMW vairuotojs iš Šiaulių.
Kiti piliečiai taip pat turi susirūpinimų:
- Žmonės evoliuciškai sutverti buvo sėdėti vienoje darbo vietoje bent 20 metų, nenatūralu keliauti ir savo projektus kurti, kas dabar bus, jei visi šitu briedu užsikrės ir išvažiuos į Indonezijas ten visokias! - piktinasi senosios kartos Turgaus Nomad Aldona.
Neseniai Microsoft atliktas tyrimas parodė, jog daugiau nei 40% darbuotojų pasaulyje šiemet svarsto išeiti iš darbo. Tas pats tyrimas parodė, jog nuotolinis darbas, panašu, liks ilgam.
Tokios tendencijos su savimi atsineša pliusus: žmonės gali geriau planuotis veiklas, daugiau laiko praleisti su vaikais, dirbti iš bet kur, dalyvauti daugiau protestų.
Iš kitos pusės, nuotolinis darbas ypatingai paliečia GenZ kartą, kuriai kavos pertraukėlės, pakalbėjimai ir pabaliavojimai reiškia platėjantį pažinčių ratą (a.k.a. network), kuris labai svarbus ankstyvoje karjeroje.
Apskritai, siaurėjantis žmonių tinklas lemia ir inovacijų mažėjimą, kadangi būtent maži brainstormai dažnai tampa greitkeliu naujoms idėjoms atsirasti.
Visi mes turėjome metus laiko permąstymui, ar gyvenimas kurį gyvename yra tas, kurį norime gyventi, - sako Harvardo verslo mokyklos dėstytoja Christina Wallace.
Vėl - jauni žmonės pradėjo kritikuoti nusistovėjusį status qou, kuriame jiems sakoma dirbti sunkiai, išsimokėti savo paskolas tam, kad kada nors galėtum mėgautis gyvenimu.
Tokia matematika nebėra priimtina, ir GenZ kartos atstovas pradeda klausti:
O ką, jei aš noriu būti laimingas ne tik kažkada, bet ir šiandien?
Šie klausimai kažkam gali pasirodyti arogantiški ir nepriimtini: yra taisyklės, eini daryt karjerą ir mažiau čia šakokis apie save galvodamas.
Bet tikrovėje tokie klausimai turėtų būti labai sveikinti ir palaikomi, nes jie leidžia pradėti jauniems profesionalams priimti sprendimus, kurie neša rezultatus besimėgaujant procesu ir vertinant akimirkas.
Tokios tendencijos tikrai nereiškia, kad dabar dauguma viską metę ims ir eis statyti dar vieno nereikalingo apps'o su močiutės receptais besideginami Balio paplūdimiuose. Tikrai ne.
Tokie klausimai iš tiesų padeda evoliucionuoti korporacijoms, kurios, norėdamos išlaikyti talentus, turi dar labiau atsižvelgti į darbuotojų gerbūvį ir pradėti atitinkamas iniciatyvas, kurios leistų rūpintis darbuotojų psichine būsena ir padėtų jiems mėgautis darbo vieta jaučiant, kad darbas yra tik gyvenimo DALIS, o kita, didesnė dalis, nėra blokuojama nesibaigiančio task-listo, bet atvirai priimama ir skatinama tavo įmonės.
LinkedIn neseniai darbuotojams suteikė papildomą savaitę atostogų, Credit Suisse savo jaunesniesiems bankininkams davė po $20k "Gyvenimo būdo biudžeto", Twitter pradėjo iniciatyvą #DayofRest, kur darbuotojams yra duodama papildoma laisva diena per mėnesį, o Houlihan Lokey daugumai kolegų padovanojo pilnai apmokamas atostogas.
Nereikia žvalgytis ir taip toli: Lietuvoje Telia neseniai pristatė darbostogas, kuriomis leidžia darbuotojams mėnesį laiko dirbti iš bet kurios vietos pasaulyje, o Kilo.Health darbuotojų instagramai tiesiog mirguliuoja nuo amžinų dovanų dėžučių bei online vakarėlių su namų gamybos kokteiliais (kurių ingredientais taip pat pasirūpina Kilo).
*#Reklama: Pasiūlymus į tokias įmones galite rasti StartupCV.lt*
Atėjome į nelogišką amžių, kuriame viskas apsivertė aukštyn kojomis. Sąlygas diktuoja nebe darbdaviai, o darbuotojai. Apdovanojami yra rizikuojantys bei mėgstantys kvailioti (Startuoliai, NFT's, Crypto). O dar pridėjus sėkmės faktorių, kuris pagal Katanijos universitete atliktą Alessandro Pluchino tyrimą, turi kur kas svarbesnę rolę, nei manyta iki šiol, bei jaučiant pandeminį nuovargį (a.k.a. Languishing) , dažnas gali prieiti prie paprastos išvados:
“Kokia nors įkvėpianti Budos frazė, kuri Tau patinka”
Arba paprastom raidėm tariant:
YOLO
Šiandienis pakrikimas augina drąsą žmonėms kurti gyvenimus, kurių architektais jie tampa patys. Kuriame nebelieka pasiteisinimų kodėl kažkas yra nedaroma. Atsisakoma kaltinimų darbdaviams ar aplinkai, o atsakomybė krenta ant pačio žmogaus.
Energija, suteikianti džiaugsmo darant mėgstamą veiklą, kuri dar gali būti apsupta hobių bei nuotykių, yra milžiniška ir nepaisant galutinių rezultatų gali atnešti daug didesnę vertę - autentišką kasdienybę.
Toks požiūris ateities perspektyvoje leis mažiau pykti ant valdžios, vakcinų, kaukių, ant gėjų, ant kaimynų, ar kitų nesąmonių.
Ir viso to atsisakius, galima džiaugsmingai pažvelgti į save bei paklausti:
Kaip aš, sumodeliavęs savo YOLO kasdienybę, galiu prisidėti prie gerovės valstybės kūrimo?
Linkėjimai,
Antanas